Najlepsze sposoby na promocję aplikacji

Stworzyłeś świetną aplikację, zadbałeś o jej praktyczność, funkcjonalność i zgrabną stronę wizualną, wrzuciłeś ją do sieci i… nic się nie dzieje. Niestety, nawet najlepsza aplikacja nie wskoczy na szczyty list pobrań, jeśli wiadomość o jej istnieniu nie dotrze do wystarczająco szerokiego grona. Podpowiadamy, co i jak robić, żeby jak najwięcej potencjalnych użytkowników poznało Twoją aplikację.

Po pierwsze: zaplanuj budżet

Wielu deweloperów zapomina o budżecie marketingowym, uznając, że „jakoś to będzie, w końcu zrobiłem coś fajnego”. To duży błąd, bo niewiele aplikacji przebija się spontanicznie. Zazwyczaj wymagane jest przynajmniej minimalne wsparcie finansowe, czy to przez Google Adwords, czy reklamy na Facebooku lub też możliwość pokazania się w artykule na prestiżowym serwisie technologicznym. Taka początkowa inwestycja zrobiona mądrze ma szansę zwrócić się z nawiązką.

Po drugie: stwórz mikro stronę

Nawet jeśli zamierzasz natychmiast wrzucić aplikację do App Store lub Google Play, dobrze mieć własną mikro stronę poświęconą aplikacji. Przede wszystkim, to kolejny kanał dystrybucji, a po drugie daje znacznie większe możliwości zaprezentowania aplikacji i wszystkich jej zalet.

Po trzecie: stwórz stronę teaserową

Przed wypuszczeniem aplikacji warto wpuścić do sieci osobną stronę teaserową, która zapowiada jej debiut i zbiera maile chętnych skorzystania z niej po raz pierwszy. Baza mailowa to skarb, bo daje Ci bezpośredni dostęp do potencjalnych klientów.

Po czwarte: zainwestuj w wideo

Dziś niemal każda aplikacja musi być świetnie zaprojektowana pod względem wizualnym, a jej walory są przedstawianie w krótkich filmach. Video nie musi być kosztowne, ale jeśli masz fundusze, warto powierzyć stworzenie go specjalistom, bo stanie się Twoją wizytówką, którą później można zaprezentować w mediach społecznościowych czy na prezentacjach towarzyszących wydarzeniom branżowym.

Po piąte: zadbaj o ASO

ASO, czyli optymalizacja wyszukiwarki aplikacji, jest kluczowa dla jak najlepszej widoczności apki w sklepie z aplikacjami. Słowa kluczowe, opis, oceny, a nawet wygląd logo mają kluczowe znaczenie dla jej popularności.

Po szóste: wykorzystuj media społecznościowe

Strona aplikacji i facebookowa grupa służąca promowaniu jej, kanał na YouTube czy profil na Snapchacie pokazujący jej możliwości – media społecznościowe mają ogromny potencjał promocyjny. Za ich pośrednictwem można dotrzeć do potencjalnych klientów, często bardzo niskim kosztem lub wręcz za darmo, dlatego warto w nich być i dbać o interesujący i aktualny charakter profilu.

Po szóste: zdobądź przychylność mediów i influencerów

Gdy tylko aplikacja zadebiutuje, poinformuj o tym fakcie wszystkie media zajmujące się tą tematyką w notce prasowej. Równie dużą siłę rażenia mają blogerzy technologiczni, którzy mogą rozpuścić wici w swojej społeczności i potwierdzić jakość aplikacji własnym autorytetem.

Po siódme: nie bagatelizuj drobiazgów

Informacja o aplikacji w mailowej stopce, na poczcie głosowej lub kod QR na wizytówce to na pierwszy rzut oka symboliczne działania, które jednak mogą przynieść korzyści w każdej chwili. Zwłaszcza na początku trzeba wykorzystywać wszystkie sposoby w zasięgu ręki, żeby wieści o aplikacji rozprzestrzeniły się jak najszerzej.

Po ósme: naucz się słuchać

Nawet jeśli jesteś pewien, że Twoja aplikacja jest niezawodna, negatywne opinie i błędy będą się zdarzać. Z równą uwagą warto wsłuchiwać się w pozytywne komentarze, bo one również mogą wskazać kierunek zmian, na przykład funkcjonalności, która już spotyka się z pochwałami, choć mogłaby być jeszcze lepsza. Wszystkie opinie, które otrzymasz, to wskazówki na przyszłość, które można wykorzystać do zjednania sobie użytkowników. Niezadowolonym staraj się pomagać, a zadowolonym dziękuj i utwierdzaj ich w lojalności.

admin

This entry has 0 replies

Comments open

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>