Trendy w pozycjonowaniu aplikacji: co nas czeka?

Choć ASO to stosunkowo nowa dziedzina marketingu, niedługa obecność w powszechnej świadomości wystarczyła, by móc mówić o związanych z nią trendach. Stopniowe odchodzenie od sztywnych zasad SEO i rosnąca świadomość deweloperów oraz użytkowników wymuszają obranie nowych dróg i koncepcji usprawniających pozycjonowanie aplikacji.

ASO na równi z SEO

Pozycjonowanie aplikacji w sklepie, zamiennie nazywane optymalizacją, jak dotąd ustępowało szerszemu pojęciu SEO, jednak 2016 rok powinien ostatecznie zmienić to postrzeganie. Rynek aplikacji rośnie, a wraz z nim zwiększa się potrzeba tworzenia spersonalizowanych narzędzi do promocji produktów, które bazują na dotychczasowych rozwiązaniach wyciągając z nich to, co autentycznie służy osiągnięciu celu. Wiele agencji SEO po prostu dołoży ASO do portfolio, ale  powstaje także sporo podmiotów specjalizujących się wyłącznie w pozycjonowaniu aplikacji i to właśnie one mają największą szansę skorzystać na mobilnym boomie.

Testy A/B na szeroką, mobilną skalę

Testy A/B nie są niczym nowy w świecie marketingu internetowego, ale dopiero od niedawna są świadomie praktykowane w kontekście usług mobilnych i pozycjonowania aplikacji. Ich rozwój w tym kierunku to naturalny krok, ponieważ aplikacje na smartfony czy tablety są szczególnie wrażliwe pod kątem funkcjonalności. Niewielki format urządzenia sam w sobie oznacza odejście od nawyków i pewien dyskomfort, któremu może zaradzić mądre i przejrzyste projektowanie. W przypadku aplikacji chodzi również o efektywność najważniejszych elementów optymalizacji, takich jak słowa kluczowe, ikona czy opis, których skuteczność dzięki testom A/B można mierzyć w czasie rzeczywistym.

Obiektywne testy użytkowników

Wewnętrzna ocena aplikacji to za mało, by wyłapać ewentualne błędy lub niepraktyczne rozwiązania. Konieczne jest spojrzenie na zagadnienie świeżym okiem, które oferuje obiektywny, zewnętrzny tester. Platforma TestujemyAplikacje.pl daje deweloperom dostęp do szerokiej bazy testerów posługujących się różnymi urządzeniami. Proces testowania w tym wydaniu przynosi także wymierne korzyści w dziedzinie ASO, ponieważ każdy tester jest zobowiązany do wystawienia oceny i pozostawienia komentarza, co buduje pozycję rankingową aplikacji, niezbędną dla zwiększenia jej widoczności w sklepie.

Opis ważniejszy niż kiedykolwiek

Do tej pory jakość i zawartość opisu była ważna przede wszystkim w sklepie Google Play, który przeznacza na to nawet 4 tysiące znaków, podczas gdy w App Store było ich zdecydowanie mniej. Pozycjonowanie aplikacji wymaga jednak wykorzystywania wszystkich możliwości, jakie daje sklep, a długi i rozbudowany opis pozwala zgrabnie wpleść więcej słów kluczowych i tym samym polepszyć swoją pozycję w wyszukiwarce. Bardziej rzetelne podejście do opisów to również ukłon w stronę wygody użytkowników, którzy często nie otrzymują wystarczających informacji w krótkim opisie, co zniechęca ich do pobrania programu. Długi opis rozwiązuje ten problem i daje możliwość jasnego przedstawienia nie tylko funkcjonalności, ale także zalet i przewagi aplikacji.

Zaangażowanie i personalizacja

Sklepy z aplikacjami stają się coraz bardziej zatłoczone nie tylko za sprawą kolejnych tytułów, ale również rosnącej liczby użytkowników. By nie zgubili się w tym chaosie i łatwo odnajdywali programy, które ich interesują, konieczne jest zwiększanie ich zaangażowania w korzystanie ze sklepu za sprawą takich narzędzi, jak dodatkowe rekomendacje, powiadomienia push czy ułatwienia w opłatach dzięki wirtualnej walucie. Pozycjonowanie aplikacji przy udziale użytkowników wykazuje dużą skuteczność i jest tańsze niż reklama zewnętrzna, która trafia do anonimowych odbiorców zamiast pogłębiać zaangażowanie tych już związanych z marką.

admin

This entry has 0 replies

Comments open

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>